جاده صف کنی برای نظام سلطه

به دلیل حجم آسیب های اقتصادی، سیاسی، امنیتی و اجتماعی اینستاگرام و واتس آپ خصوصا در #اغتشاشات اخیر و عدم پایبندی مدیران #متا به قوانین کشور، نظام مجبور به #فیلترینگ این دو پلتفرم شد ستون پنجم نظام سلطه در کنار خط رسانه‌ای مغایرت این اقدام با آزادی‌های اجتماعی، اختلال در کسب و کارهای خرد مردم را بزرگنمایی کرده و خواستار رفع فیلترینگ این دو پلتفرم است و با پروپاگاندای رسانه ای سعی بر شوراندن طیف دیگری از جامعه و فشار بیشتر به نظام است.

در باب این موضوع نکات ذیل به ذهنم میرسد:

اول- تقریبا گزارش مستندی از میزان اقتصاد روی پلتفرمهای اینستاگرام وجود ندارد و موارد موجود هم عموما گزارشهای بی اساس و بدون استناد هستند.

دوم- اگر #اقتصاد_فضای_مجازی ضربه خورده، که حتما هم ضربه خورده، اقتصاد غیرمجازی به مراتب بیشتر ضربه خورده است و عامل آن هم ابعاد امنیتی ای است که نه فضای مجازی، بلکه این چند پلتفرم آمریکایی و مشخصا #اینستاگرام ایجاد کرده است

سوما: طبق آمارها، کل اقتصاد مجازی (نه فقط اقتصاد اینستاگرام که صرفا بخش کوچکی از اقتصاد مجازی است) زیر ۲درصد اقتصاد کشور است. طبعا هیچ آدم عاقلی مساله بزرگتر را فدای کوچکتر نمیکند.

چهارم: طبعا کسانی که بخشی از اقتصاد مردم را به پلتفرم‌های آمریکایی سوق داده اند امروز باید پاسخ بدهند که چرا امنیت اقتصادی و امنیت ملی را در تقابل با هم تعریف کرده اند.

پنجم: پلتفرم‌های آمریکایی هم از روز اول مثل بنز کار نمیکردند و روی سر امثال ما سلمانی یاد گرفتند… این فرصت را به داخلی ها هم، که جوانان دانشبنیان این مردم هستند، بد نیست بدهیم.

ششم: این عدم تمایل مردم برای استفاده از داخلی ها بیشتر تبلیغات رسانه ای است… حتما که بخشی از جامعه هستند که داخلی ها برایشان در حکم زهر هلائل است ولی اینها به نظر من زیر ۲۰ درصدند و مردم عادی با منطقهای مختلف مستعد مهاجرت به #پلتفرمهای_داخلی هستند… فلذا فریب جو رسانه ای عمله #جریان_سلطه را نباید خورد… اگر آمار رسانه ای ایشان درست بود جمهوری اسلامی دو ماه قبل با انقلاب حداکثری مردم ساقط شده بود!

هفتم: فلذا با سیاست‌هایی چون افزایش آگاهی ها و #سواد_فضای_مجازی مردم، ارایه مشوقهای مالی به مهاجران به پلتفرمهای داخلی، ارائه خدمات مورد نیاز مردم روی داخلی ها و … می‌توان این مهاجرت را تسریع کرد.

 

عزیز نجف پور آقابیگلو