من مدافع گنگستر آمل هستم!


روزی که آهنگ #گنگستر_شهر_آمل رو شنیدم خیلی پسندیدم!… بله خیلی پسندیدم و حتی با عشق پاکی که از شعر و ترانه اش به مشام میرسد گریه کردم… چرا؟… به این دلایل:

1- متن شعر به خوبی مرز خیر و شر را مشخص کرده است و کلماتی چون اراذل، عرقخوری، مستی، الکلی، قتل، و رفتار غیراخلاقی، محکوم به مجازات و شلاق، مستوجب جلب و برخورد قانونی، یاغی گری و … را در کنار هم مصداق امر شر و بد و ناپسند شمرده است.

2- #مجید_احمدی عشق زیبای خود را به خوبی در خدمت پرهیز از این امور شر و ناپسند قرار داده و مقدمه و لازمه پرواز، اصلاح، سلامت و حیات انسانی خود شمرده است

3- او به به خوبی به تنها #عشق_پاک خود اشاره میکند و به اسارت چنین عشقی افتخار کرده و شوق امروز و فردای خودش را عشق زیبای خود میشمارد و همچون بیماران روانی و جنسی ای چون #شروین که در ترانه #چشماتو_ببند به دنبال مرور خاطرات #اروتیک خود با بیمارانی شبیه خودش و زدن بنیان #خانواده است، نیست بلکه تمام انرژی و اشتباق خود را در خدمت ساحل و دریای خانواده قرار میدهد…

4- در دورانی که بخشی از #سلبریتی ها به دنبال قرقر کردن کلمات و آواهای غربی در کانتکس معنایی و سبک زیستی غیربومی هستند، مجید به لهجه زیبای بومی شمالی، که گویش #مردم_عادی بخش از ایران بزرگ است، ترانه عشق و حیات و زندگی را زمزمه میکند و همین هم راز فراگیری ترانه گنگستر آمل در بین مردم خوب مازندران است.

5- الان که جنایتکارترین و مکارترین دشمنان این مردم، هویت ملی و فرهنگ بومی و اخلاق و عشق اصیلِ مقوم خانواده را نشانه گرفته اند، ترانه مجید احمدی به عنوان یکی از همین #مردم_عادی، به نظر من در حد یک حماسه است!

6- حساسیت مسوولان آموزش و پرورش هم قابل تقدیر است و کلیت واکنش ایشان را باید نشانه بیداری از خواب غفلتی دانست که سالها در مقابل پخش آثار بیماران جنسی ای چون #ساسی_مانکن در فضای مدارس و دانش آموزان، ساکت و یا بی اثر بودند… ولی ضمن احترام بدین حساسیت، فکر میکنم ایشان باید اینگونه توضیح میدادند که این ترانه به دلیل ذکر عریان مصادیق امر شرّ، مناسب فضای کودکان نیست نه اینکه آن را مصداق موسیقی مبتذل بشمارند و بهتر بود این موضوع را با یک راهنمایی و تذکر ساده به معلم عادی مدرسه، حل می کردند. معلم مدرسه هم با توضیح و عذرخواهی ساده و بی ریایی که کرد، نشان داد که جزو مردم عادی همین جامعه است و به دنبال حاشیه نیست.

7- یادمان باشد که #انقلاب_اسلامی مردم ایران با مشارکت و همت همین مردم عادی که بر مدار فطرت و سلامت و دین زیست می کنند، پیروز شده و بر دوش ایشان هم ادامه خواهد یافت… اشتباه نکنیم.

8- فلذا آقا مجید! تو منادی عشق پاک بر مدار خانواده و جامعه در این عصر گسترده انحرافات بنیادین اخلاقی هستی… آقا مجید از این عشق زیبای خود باز هم بخوان!

 

عزیز نجف پور آقابیگلو